Obje, bir sınıfın (class) bir örneğidir ve genellikle veri ile bu veriler üzerinde işlem yapacak işlevlerin (metotların) bir kombinasyonunu içerir. Objeler, nesne yönelimli programlamanın (OOP) temel yapı taşlarından biridir.
- Veri ve Metotlar: Objeler, belirli bir sınıfa ait veri alanlarına (özellikler veya özellik değişkenleri olarak da bilinir) ve o verileri işlemek için kullanılan metotlara sahiptir.
- Sınıflar ve Objeler: Sınıf, bir objenin taslağı veya şablonudur; objeler, bu şablona dayanarak oluşturulmuş bağımsız varlıklardır. Örneğin, "Araba" sınıfı, marka, model ve hız gibi özellikleri belirleyebilirken, "araba1" ve "araba2" gibi objeler bu sınıfa dayalı farklı örneklerdir.
- Kapsülleme (Encapsulation): Objeler, verileri ve metotları bir araya getirerek kapsülleme sağlar. Bu, bir objenin iç detaylarının dış dünyadan gizlendiği ve yalnızca belirli bir arayüz (interface) aracılığıyla erişilebildiği anlamına gelir.
- Miras Alma (Inheritance): Bir sınıf, başka bir sınıftan türetilerek özelliklerini ve metotlarını miras alabilir. Bu, kod tekrarını azaltır ve yazılımın daha esnek olmasını sağlar.
- Polimorfizm (Polymorphism): Objelerin, aynı isimli metotları farklı şekillerde uygulayabilme yeteneği. Bu, farklı objelerin aynı işlevi farklı şekilde gerçekleştirmesine izin verir.
Siber güvenlik açısından, obje kavramı, verilerin ve davranışların kontrollü ve güvenli bir şekilde yönetilmesine yardımcı olur. Obje yönelimli programlama, yazılım güvenliğini artırmak için kapsülleme, miras alma ve polimorfizm gibi teknikleri kullanır. Bu, yetkisiz erişimi önlemek, veri bütünlüğünü sağlamak ve esnekliği artırmak için önemlidir.